PIOTR SZCZEPANIK śpiewa… (MUZA Polskie Nagrania XL 0322)
Side A
1. ŻÓŁTE KALENDARZE (A. Korzyński – J. Miller)łosem, w którym nie ma
2. NIGDY WIĘCEJ (W. Piętowski – A. Tylczyński)
3. PRZYSZŁA DO MNIE NOSTALGIA (A. Skorupka – J Miller)
4. GONIĄC KORMORANY ( J. Woy – A. Tylczyński)
5. DLACZEGO TAK MA BYC (W. Piętowski – A. Tylczyński)
6. KAŻDY KOGOŚ KOCHA ( (Taylor – T. Dobrzyński)
7. NIE JESTEM SOBĄ ( (A. Korzyński – A. Tylczyński)
Side B
8. KOCHAĆ (A. Korzyński – A. Tylczyński)
9. DZIEŃ NIEPODOBNY DO DNIA (R. Sielicki – A. Tylczyński)
10. CO SIĘ JUTRO ZDARZYĆ MA (A. Korzyński – A. Tylczyński)
11. ZABAWA PODMIEJSKA (A. Korzyński – J. Miller)
12. NIE ZABŁĄDZISZ ( (M. Święcicki – W. Patuszyński)
13. PUSTE KOPERTY ( Davis – J. Grań)
14. GŁOGI (L. M. Kaszycki – T. Śliwiak)
Niezwykłej popularności jaką osiągnął Piotr Szczepanik w tak rekordowym czasie może pozazdrościć niejeden ze śpiewaków o pięknym głosie i długoletniej karierze. Kariera Szczepanika trwa dopiero od roku i nie jest ona wyłącznie sprawą przypadku., lecz wynikiem dużego zapotrzebowania na ten rodzaj piosenki, jaką wylansował. Zawiera ona bowiem to, czego trudno byłoby się doszukać w hałaśliwej epoce „mocnego uderzenia”.
Obok pogodnych, o szerokiej frazie melodii, nie mniejszą rolę odegrały również poetyzujące teksty pełne melancholii, pozbawione cech banalności, a zarazem optymistyczne, takie które mogą zainteresować każdego.
Jednak najważniejszą rzeczą jest tu interpretacja i sposób, w jaki zostają one podane przez Szczepanika. Ujmuje on słuchaczy swym ciepłym, o lirycznym zabarwieniu głosem, w którym nie ma nawet cienia zbędnej egzaltacji. Śpiewa w sposób jak najbardziej naturalny i szczery nie starając się absolutnie niczego sugerować odbiorcy. Tym podbił rzesze słuchaczy.
Piotr Szczepanik jest obecnie studentem V roku historii sztuki na Uniwersytecie Lubelskim, a karierę piosenkarza rozpoczął w studenckich teatrzykach satyrycznych w Lublinie, kiedy to śpiewał utwory jazzujące: „ Taniec wujka” i „Kolega Słońce”, zdobywając tym ostatnim sukces na konkursie studenckiej piosenki miesiąca w Gdańsku.
Chociaż nieźle mu to wychodziło, trudno było przewidzieć, że już niedługo stanie się ulubieńcem festiwali nie tylko w Opolu i Sopocie ale i w Reims, gdzie otrzymał nagrodę śpiewając m. in. swą ulubioną „Zabawę podmiejską”. Sukces ten wiąże się z jego późniejszymi nagraniami w Paryżu dla francuskiego radia i telewizji.
Pomimo tak wielkiej popularności, Piotr Szczepanik pracuje stale nad dalszym rozwojem swego talentu, w czym niemałe znaczenie od samego początku miała jego przyjaźń z młodym kompozytorem Andrzejem Korzyńskim, twórcą słynnych „Żółtych kalendarzy”.
Przynajmniej połowa melodii znajdujących się na naszej płycie, to najpopularniejsze przeboje. I tak obok piosenek „Nigdy więcej” W. Piętowskiego i „Dzień niepodobny do dnia” R. Sielickiego do słów A. Tylczyńskiego – usłyszymy zupełnie nowe, napisane specjalnie dla Szczepanika, które z pewnością spodobają się jego wielbicielom.
Tekst zamieszczony na odwrocie okładki płyty
ZESPÓŁ „RICERCAR 64”
ZESPÓŁ „STUDIA RYTM” kier. Andrzej Tylczyński
Reżyser nagrania: W. Piętowski
Operator dźwięku: H. Jastrzębska
Fot: J. Baranowski
Opublikowano dnia: 30.03.2014 | przez: procomgra | Kategoria: Bez kategorii